Declar pierdută centura de siguranță din taxi

Acum o oră am revenit de la birou cu un taxi de la Speed, venit la comandă – trebuia să decontez cursa, altfel sigur că alegeam Uber sau Taxify. Pentru că în urmă cu nici 12 ore, o femeie a decedat într-un accident cu taxiul, tot în Pipera, am zis să revin la un recent obicei: cel de a-mi pune centura de fiecare dată când merg cu Uber, Taxify, Taxi ș.a. Țeapă, toate centurile din spate erau ascunse și blocate în spatele banchetei.

Am mers cu emoții până acasă, vreo 14 km, nord-sud, dar șoferul a mers destul de ok, dacă ignor două înjurături aruncate altor șoferi din trafic și vorbitul la telefon pe tot parcursul cursei (măcar avea handsfree). Acum tot ce vreau să înțeleg e de ce nu îi verifică nimeni pe acești stimabili taximetriști care blochează centurile de siguranță? Mai mulți amici mi-au confirmat că la fel au pățit și ei, nu au găsit niciun taxi cu centurile din spate utilizabile. Duamna Firea, Poliția Capitalei?

Colac peste pupăză, Taximetriștii anunță grevă împotriva UBER

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită adoptarea unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului prin care ei spun că va fi eliminată pirateria și toate activitățile neautorizate din transporturi. Printre aceste activități ei menționează și serviciile UBER. Contrar ei amenință cu o grevă începând cu 16 aprilie.

Sursă citat + FOTO: (Digi24)  /// Pasageră în taxi, moartă într-un accident pe Podul Pipera

UBER răspunde:

UBER este deschisă oricărei dezbateri care să ducă la reglementarea serviciilor pe care le oferă în România. Asa cum am mai spus, suntem primii care ne dorim reglementare, dar o reglementare care să nu pună piedici inovației si care sa definească serviciile ca UBER în mod corect, în concordanță cu recomandările Comisiei Europene.

 

UBER nu este un serviciu de taxi – este o aplicație de mobil care permite oamenilor să își împartă mașina contra cost într-un mod transparent, sigur și 100% fiscalizat. UBER și partenerii săi contribuie cu milioane de lei la buget și oferă un serviciu folosit cu încredere de peste 250,000 de oameni din România.

 

Demersul COTAR, bazat în bună parte pe dezinformare, echivalează cu încercarea de a dez-inventa Internetul, în avantajul câtorva și în dezavantajul a zeci de mii de oameni. Nu poți opri inovația tehnologică doar pentru că, odată cu ea, ești nevoit să evoluezi și tu. Dacă pentru COTAR sunt prioritare interesele transportatorilor și ale firmelor de taxi, pentru UBER România prioritare sunt satisfacția și siguranța oamenilor care se deplasează prin orașe.

 

UBER România a înregistrat anul trecut o creștere de 300% a numărului de utilizatori pentru că oferă un serviciu sigur, civilizat și ușor de folosit. Toate aceste lucruri sunt posibile datorită tehnologiei. O tehnologie pe care o folosesc 95% dintre tinerii din România, adică cel mai activ segment al populației, o tehnologie în care ei au încredere și pe care o recomandă în proporție de 80% și familiei, prietenilor, colegilor de muncă.  

 

Subliniem din nou că vrem să fim un partener al autorităților pentru a rezolva problema traficului din marile orașe – avem tehnologia și datele pentru a face acest lucru.

Sper doar să declarăm cât mai puține centuri și vieți pierdute în accidente.

Lasă un răspuns