Vă rugăm nu stricați UBER și Taxify

Folosesc UBER și Taxify încă din prima zi de când a apărut, fiecare, în România. Nu discut despre partea lor legală și nici despre cum sunt (sau nu) majoritatea taximetriștilor care ne-au obligat să găsim alternative, ci vreau să mă adresez șoferilor de UBER și Taxify, ca să ne fie tuturor bine, ca să nu ne fie rău.

Suntem cu toții oameni și putem înțelege probleme ce pot apărea din senin, dar nu putem înțelege și nici accepta nesimțirea și bădărănismul, e suficientă clasa politică pentru asta.

Am ajuns să scriu acest articol după mai multe episoade neplăcute cu diverși șoferi și sunt sigur că nu sunt singurul pățit, plus că e păcat să se arunce cu noroi în UBER/Taxify din cauza unor șoferi parteneri care nu merită acest “job”.

Duminică seara, ora 18.30, Berceni – caut Taxify, nicio mașină disponibilă. Caut UBER, pe UberX era tarif de aproape 3x, iar pe UberSelect nicio mașină. Caut apoi taxi normal, nu găsesc nimic pe trei aplicații (Speed, Star și Clever). Revin la Uber, găsesc Select, tarif puțin mărit, cred că 1,3x, o singură mașină pe hartă, culmea, îmi și acceptă cursa – timp estimat: 11 minute.

Chiar mă bucuram că voi călători cu o mașină bună, coupe, cu care nu am mai mers până acum. Șoferul venea de pe la Marriott, iar eu îl urmăream pe hartă, să știu când să ies în fața blocului. Când mai avea 6 minute, mă sună și mă roagă să anulez EU comandă, că mai durează 12 minute până când ajunge la mine. Îi spun că nu mă grăbesc, iar aplicația arată 6 minute. N-am menționat și faptul că trecuseră deja cele 5 minute în care puteam anula comanda fără să fiu tarifat cu 10 lei. El insistă să anulez comanda, că nu e economic să vină până la mine (asta după ce parcursese deja jumătate din drum, da?). Eu îi spun că îl aștept, iar el ar fi trebuit să nu accepte comanda, în cazul în care i se părea că sunt prea departe. El se resemnează că nu vreau să anulez și îmi zice să aștept.

Ce naiv, chiar am crezut că vine, pentru că nu a anulat comanda imediat după ce a încheiat apelul… dar a făcut-o după alte 2 minute. Mă rog, am găsit apoi un Taxify, într-un final, tarif 1.3x, Skoda Octavia, 5.0* la calificativ, super om.

Ce vreau să vă rog pe voi, utilizatori de Uber și Taxify: reclamați orice astfel de comportament, nu așteptați ca mine să se umple paharul. Spun asta pentru că mi-au mai fost anulate curse (la câteva minute după ce au fost acceptate) de vreo câteva ori, atât pe Uber, cât și pe Taxify. E păcat să aibă de suferit un serviciu pe care mulți bucureșteni  (și nu numai) îl laudă și îl folosesc în lipsa unor alternative mai bune (gen taximetriști corecți și civilizați ori un transport în comun demn de o capitală europeană).

Vă rugăm, dragi șoferi parteneri Uber și Taxify, dacă nu aveți chef de condus, de făcut bani, pe prestat acest serviciu de ride-sharing, stați acasă, nu deveniți precum taximetriștii care refuză curse pentru că sunt prea aproape, prea departe, prea n-am chef.

PS: Un șofer partener, care are utiliza ambele aplicații, mi-a spus că el nu acceptă curse sub tariful dinamic de 2.0x, și că așa fac mulți, iar dacă le intră o comandă, sună și spun că nu mai pot ajunge, că s-a stricat mașina, că i-a oprit poliția, că *insert motiv*. Ok, sunt bani puțini pe km dacă nu e tarific dinamic… dar știai de la început în ce te bagi și cât poți câștiga, altfel nu ești decât o copie a unui doctor care îți cere șpagă ca să te opereze! Ah, nu-ți place comparația? Fii corect și hai să ne respectăm, în aplicația mea!

UPDATE: Între timp am fost sunat de la UBER pentru a-și cere scuze pentru comportamentul șoferului de aseară, deși nu e vina lor pentru atitudinea unui șofer. Ah, că trebuie taxat șoferul partener, asta e altă discuție. Drăguț din partea lor.

Acest articol are 3 comentarii

  1. cristi

    FIY: uber s a stricat clar, soferi agresivi, vorbind la telefon, f putini online. Aproape permanent tarifele sunt marite, exemplu: vineri ora 14, Bucurestii noi, in 30-40 min cat m am uitat a fost de la x 1.4 la 2. La ora 17.00 pe barbu vacarescu x 2.4. Duminica ora 13 x 1.8 la ora 18 cam tot asa. Am revenit la blackcab pentru ca, surprinzator, este mai ieftin decat uber. Pentru o cursa care uber o aproxima de la minim 38 lei spre 45 am dat 35 lei la Blackcab.

Lasă un răspuns