Ediția de 13 ani a GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est, a avut loc la București între 29-30-31 mai și a reunit peste 1000 de participanți unici în cele 3 zile de conferință. Brian McBride, Peep Laja și Karl Gilis au fost doar câțiva dintre specialiștii recunoscuți la nivel global care au urcat pe scena evenimentului. În premieră, GPeC & iSense Solutions au prezentat Studiul de Piață E-commerce cuprinzând cele mai noi cifre despre comportamentul consumatorilor online din România, cât cheltuiesc și ce tipuri de produse cumpără cel mai mult.
Pe scurt:
● 1000+ participanți
● 40+ speakeri locali și internaționali
● 53% dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună
● 46% dintre români încă nu au încredere în magazinele online
Veștile bune: 53% dintre români fac cumpărături online cel puțin odată pe lună, în creștere față de 44% anul trecut (2017), iar 55% aleg plata online, cu cardul (față de 50% în anul 2017). Produsele de top pe care românii preferă să le achiziționeze online rămân electrocasnicele & electronicele (92%).
Printre categoriile de produse cu cea mai mare creștere față de 2017 se numără îmbrăcămintea (86% în 2018 față de 80% 2017), serviciile de turism și hoteliere (77% față de 70%), bilete la spectacole & teatru (65% față de 58%) și auto & moto (57% față de 50%).
În continuare, neîncrederea în magazinele online și teama de a fi fraudat rămân printre motivele principale pentru care românii nu cumpără online, chiar dacă cifrele sunt în scădere față de anul trecut (46% în 2018 față de 51% în 2017).
În ceea ce privește regulamentul GDPR, cei mai mulți dintre cei chestionați au răspuns că vor avea același comportament ca și până acum.