Dai un ban, dar stai în față?

Nu în toate cazurile, dar de cele mai multe ori răspunsul este DA. Nu vorbim aici despre băgat sau stat în față, ca Tăriceanu ori ca idioții care depășesc pe banda de urgență, pe linia de tramvai sau altele asemenea. Zic fix de situațiile în care dai mai mult pe un produs, nu doar de fițe, ci pentru calitate și service bun, la nevoie.

În cazul de față, tocmai ce am terminat cu o intervenție service la o baterie de chiuvetă, contextul fiind următorul: ne-am mutat acum aproape trei ani în apartament nou, iar finisajele și sanitarele incluse de către dezvoltator nu erau de calitate, așa că am decis să schimbăm tot ce putem și ce ne permitem. Prize, întrerupătoare Schneider, iar la sanitare am ales baterii Kludi pentru băi (două pentru chiuvete, una pentru duș) + la bucătărie, o celebră chiuvetă Franke, din compozit, cu tot cu baterie inclusă. Setul de bucătărie este foarte bine vândut, îl au mulți prieteni de-ai mei, chiar și eu l-am recomandat cuiva din familie.

Garanția este e 5 ani, atât cea oferită de Franke, cât și de Kludi. Din păcate am am fost nevoit să apelez la ambii producători, pentru mici situații de service. Zici situații, nu probleme, pentru că nu erau disfuncționalități ale produselor în sine, ci ale unor accesorii. În cazul Franke, bateria de la bucătărie scăpa niște mici picături de apă pe lângă mânerul robinetului, fix la o îmbinare. Culmea, problema a avut-o și sora mea, cu un același produs, nou, nu după 2 ani de utilizare, în cazul meu. De vină, se pare, era o garnitură de cauciuc slăbită în timpul depozitării în magazin, iar în ambele cazuri totul a fost rezolvat în garanție, după un simplu apel la Franke.

Revenind la Kludi, bateria de la o chiuvetă din baie are componente metalice, la exterior, adică robinetul (mânerul) și corpul bateriei sunt din ceva aliaj, iar fix între ele este un accesoriu semi rotund, din plastic. E, fix ăsta s-a fisurat aproape insesizabil, după aproape trei ani. Cum era în garanție, iar eu (inițial) nu știam dacă acel accesoriu afectează sau nu funcționalitatea, am sunat la Kludi, le-am dat pe mail poze cu defectul, factura, certificatul de garanție, apoi m-a sunat un partener, am stabilit o dată și o oră pentru invervenție și aia a fost, în 5 minute aveam totul schimbat, notat, semnat, parafat.

Dar ce mi-a plăcut foarte tare, a fost ce mi-a povestit meșterul: de 7 ani, de când lucrează el pentru Kludi, a schimbat o singură baterie, și aia pentru că înghețase și se stricase din cauza temperaturii improprii. În rest doar mici accesorii, de exemplu butonul comutator de la baterie/duș, asta la o baterie veche de 11 ani.

Concluzia mea e că, da, merită să-ți iei Kludi/Franke, dai un ban, dar stai în față. N-ai stres cel puțin 5 ani (2 ani + 3 ani suplimentari dacă instalezi robineți filtranți, zic ei, conform certificatului de garanție), iar suportul service e super ok, vine direct cineva la tine acasă și rezolvi treaba, în caz că e ceva. Apoi ai service post garanție 10 ani de la data achiziției, însă nu se-ntâmplă prea des să pice vreuna de tot. Adică nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat cu un alt brand no name, care ar fi picat de tot după 2 ani – schimbat produsul cu altul nou, plătit instalator, pierdut timp și nervi…

Lasă un răspuns