De ce sunt deteriorate bagajele de cală

Dacă ai zburat de câteva ori cu avionul, garantat ai deja cel puțin un bagaj rupt, zgâriat rău, îndoit, șifonat, spune-i cum vrei tu. Ai avea impulsul să arăți cu degetul către compania aeriană sau aeroport, dar se pare că vina principală este la firmele de handling, după cum se poate vedea într-un clip video de la Aeroportul Internațional Henri Coandă aka Otopeni.

 

Soției mele i-au distrus un bagaj mic, l-a primit cu un colț înfundat, Ioneștilor le-au spart un troller mare și sigur oricare dintre noi e pățit, nu? Eh, uite de ce se întâmplă asta, într-un clip postat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc:

 

 

 

Așadar, în cazul în care observi bagajul deteriorat, la sosire, trebuie să faci imediat reclamație în aeroport, nu acasă – e necesar să completezi un formular special pe care-l vei găsi în orice aeroport, PIR (Property Irregularity Report) și, desigur, te poți adresa și companiei aeriene. Despăgubirile vor fi de cel mult 1.000 de Drepturi Speciale de Tragere (DST), azi DST fiind 5,90 lei, deci 5.900 de lei, dar trebuie să ai bonuri/facturi doveditoare ale bunurilor deteriorate sau ale troller-ului/bagajului. Mai multe detalii, pe site-ul Centrul European al Consumatorilor Romania.

 

 

"S-a făcut mult timp confuzie vis-avis de autobuzele care preiau pasagerii și bagajele care ajung într-o anumită stare și întârzieri. Tot timpul lumea a spus că e de vină TAROM, ba aeroportul că nu merg benzile. Noi trebuie să informăm corect. Ce e aici e o firmă de handling. Ca orice firmă are contract vine și prestează servicii către aeroporturi. Aici avem firma Globeground, una din cele 5 firme care operează pe aeroportul Otopeni. O firmă unde sunt acționari CNAB și Tarom. Am discutat cu directorul de la aeroport și l-am rugat să vină directorul acestei firme și să îmi spună și mie de ce se întâmplă aceste lucruri. Un bagaj care rămâne în picioare blochează banda, iar apoi 20-30 de minute banda rămâne blocată. L-am chemat să îmi spună de ce întârzie autocarele care trebuie să preia pasagerii, iar ei își pierd conexiunile, de ce nu semnează actul adițional prin care se impun niște reglementări europene: să avem aer condiționat în autocare, 10 curse care vin și 4 autocare ce preiau pasagerii. Normal că pasagerii pierd zborurile de conexiune. Domnul director a spus că e ocupat și nu poate să vină la întâlniri. Eu l-am rugat pe dl. director de la Aeroport ca bazat pe aceste imagii să ia măsurile ce se impun față de acești oameni care câștigă mulți bani și dau o pată neagră Tarom și aeroportului. Este un privat care nu își face treaba. În loc să investească în locuri de muncă noi, în aer condiționat, preferă să își mențină un profit", a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc (hotnews.ro)

Lasă un răspuns