Ionuț taie TVA

Ionuț este cel mai român dintre români. Așa o fi, dar n-am câine, nu primesc salariul pe data de 7, dar cheltuiesc banii cam cum zice clipul de mai jos. Iar spiridușii nu m-au fascinat niciodată, mai ales că, cică, mănâncă aproape un sfert din mâncarea mea. Alo, Ionuț doesn’t share food!

 

Acum, serios, clipul de mai jos e mișto făcut, amuzant și poate obține multe reacții de genul “Da, frate, așa e!”, însă are niște probleme și principala fiind afectarea bugetului pe termen scurt, la fel cum se va întâmpla și din cauza reducerii CAS la angajator. Bine că n-a ieșit Ponta, că se zvonea că, pentru a aduce bani la buget, ar fi urmat ca angajaților să li să mărească procentul de cotizare către CAS cu 5.5%. Da, a fost redus TVA-ul la pâine până la 9%, ar fi o idee bună și reducerea TVA-ului la carne și alte alimente de bază, dar mai întâi să avem un buget stabil și să le facem pe toate treptat, astfel încât să nu fie afectată economia mai rău decât au reușit să facă pomenile electorale PSD-iste.

 

Repet, clipul e amuzant și fain făcut, dar văd ca de abia acum a început să fie shareuit masiv, deși este uploadat încă din luna iunie. Și mă mai repet încă o dată, petițiile NU au nicio bază legală, poa’ să le semneze și Papa și Obama, legal sunt fix pix.

 

A relatat Ionuț care taie TVA. Sau chiar spiriduși.

 

Acest articol are 7 comentarii

  1. alex

    sincer ionut….lasa politica si economia ca nu te pricepi. Cum poti sa spui ca pomenile electorale au subrezit economia? Eurostat spune ca romania a avut in ultimii doi ani cea mai mare crestere economica din UE. Ti se pare pomana electorala marirea alocatiilor copiilor ? sau marirea salariului minim ? Mi se pare ca romanii merita macar atat. te iei dupa „zvonuri” ? oameni care pot vedea in viitor ? sa mi zici si numerele la loto de duminica te rog. Si ca sa stii si tu micsorarea TVA ului la alimente e un „MUST”. Statul oricum ajuta f putin producatorii romani in fata importurilor de mancare mult mai ieftina din afara( care beneficiaza de subventii imense din partea statului in care isi desfasoara activitatea spre deosebire de noi romanii). Cumva sustii moartea producatorilor romani de alimente ? mie mi se pare ca esti cam paralel cu ce se intampla cu adevarat si ar trebui sa te orientezi spre alte subiecte de care ai macar un pic de habar.

    1. Ionut Bunescu

      1. Am zis că e ok micșorarea TVA la alimente, DAR treptat. Nu direct la 5%, că nu iese din joc mafia cărnii așa repede cum se explică în clip, la fel cum angajările la negru nu vor dispărea pentru că Ponta a insistat cu reducerea CAS la angajator. Pomeni electorale înseamnă fix cheltuiala unor bani pe care NU îi ai, ceea ce automată înseamnă că nu e bine, indiferent că banii s-ar duce la alocații, pensii ori salariu minim.
      2. Cea mai mare creștere economică din UE? Așa, deodată, servită teoretic înainte de turul 2? Practic a observat-o cineva? Așa mă gândeam și eu.
      3. Și trei, petițiile nu ai nicio bază legală, ăsta e al doilea motiv pentru care am ales să scriu acest articol.

      1. Ioana

        Ionuț,

        Văd că te încăpățânezi să zici că petițiile nu au bază legală și deși n-am nicio problemă cu opinia exprimată în restul articolului am zis să-ți scriu. Pentru că mi se pare că ai potențial să influențezi alți câțiva în a-și băga picioarele în ele de petiții și mai grav, în ele de intervenții în decizii ale statului.

        Așsadar, petițiile au o bază legală. Nu or fi ele foarte eficiente, dar au o bază legală.

        1. Dreptul la petiționare este prevăzut de Constituția României.

        Dreptul de petiţionare ARTICOLUL 51
        (1) Cetăţenii au dreptul să se adreseze autorităţilor publice prin petiţii formulate numai în numele semnatarilor.
        (2) Organizaţiile legal constituite au dreptul să adreseze petiţii exclusiv în numele colectivelor pe care le reprezintă.

        (3) Exercitarea dreptului de petiţionare este scutită de taxă.

        (4) Autorităţile publice au obligaţia să răspundă la petiţii în termenele şi în condiţiile stabilite potrivit legii.

        2. Legea nr. 233 din 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.

        Art. 1.
        (1) Prezenta ordonanta are ca obiect reglementarea modului de exercitare de catre cetateni a dreptului de a adresa autoritatilor publice petitii formulate in nume propriu.
        (2) Dreptul de petitionare este recunoscut si organizatiilor legal constituite, acestea putand formula petitii in numele colectivelor pe care le reprezinta.

        Art. 2.
        In sensul prezentei ordonante, prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin e-mail, pe care un cetatean ori o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite in continuare autoritati si institutii publice.

        Art. 3.
        Petitiile adresate autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 vor fi solutionate in termenele si in conditiile stabilite prin prezenta ordonanta.

        Art. 4.
        Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 sunt direct raspunzatori de buna organizare si desfasurare a activitatii de primire, evidentiere si rezolvare a petitiilor ce le sunt adresate, precum si de legalitatea solutiilor si comunicarea acestora in termenul legal.

        Art. 5.
        Pentru solutionarea legala a petitiilor ce le sunt adresate conducatorii autoritatilor si institutiilor publice sesizate vor dispune masuri de cercetare si analiza detaliata a tuturor aspectelor sesizate.

        Art. 6.
        (1) Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa isi organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul, incadrat cu personalul necesar, care va avea pregatirea corespunzatoare si care va primi, va inregistra si se va ingriji de rezolvarea petitiilor.
        (2) Pentru rezolvarea temeinica si legala a petitiilor compartimentul prevazut la alin. (1) le va indruma catre compartimentele de specialitate, cu precizarea termenului de trimitere a raspunsului.
        (3) Compartimentul prevazut la alin. (1) este obligat sa urmareasca solutionarea si redactarea in termen a raspunsului. Expedierea raspunsului catre petitionar se va face numai prin intermediul compartimentului care a inregistrat petitia, acesta ingrijindu-se si de clasare si arhivare.
        (4) Petitiile gresit indreptate vor fi trimise in termen de 5 zile de la inregistrare de catre compartimentul prevazut la alin. (1) autoritatilor sau institutiilor publice in ale caror atributii intra rezolvarea problemelor semnalate in petitie.

        Art. 7.
        Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecut datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare si vor fi clasate potrivit prezentei ordonante.

        Art. 8.
        (1) Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
        (2) Pentru solutionarea petitiilor primite de la o alta autoritate sau institutie publica, potrivit art. 6 alin. (4), curge un nou termen de 30 de zile.

        Art. 9.
        In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile.

        Art. 10.
        (1) In cazul in care un petitionar adreseaza mai multe petitii, sesizand aceeasi problema, acestea se vor conexa, petentul urmand sa primeasca un singur raspuns.
        (2) Daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie cu acelasi continut, aceasta se claseaza la numarul initial, facandu-se mentiune despre faptul ca s-a raspuns.

        Art. 11.
        In cazul in care prin petitie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi solutionata de persoana in cauza sau de catre un subordonat al acesteia.

        Art. 12.
        (1) Repartizarea petitiilor in vederea solutionarii lor de catre personalul de specialitate se face de catre seful compartimentului caruia i s-a trimis petitia de catre compartimentul prevazut la alin. (1) al art. 6.
        (2) Functionarii publici si persoanele incadrate cu contract individual de munca sunt obligate sa rezolve numai petitiile care le sunt repartizate potrivit alin. (1), fiindu-le interzis sa le primeasca direct de la petenti, sa intervina sau sa depuna staruinta pentru solutionarea acestora in afara cadrului legal.

        Art. 13.
        Semnarea raspunsului se va face numai de catre seful compartimentului care a solutionat petitia. In raspuns se va indica in mod obligatoriu temeiul legal al solutiei adoptate.

        Art. 14.
        Semestrial autoritatile si institutiile publice vor analiza activitatea proprie de solutionare a petitiilor, pe baza raportului intocmit de compartimentul prevazut la alin. (1) al art. 6.

        Art. 15.
        Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici sau, dupa caz, potrivit legislatiei muncii urmatoarele fapte:
        a) nerespectarea termenelor de solutionare a petitiilor, prevazute in prezenta ordonanta;
        b) interventiile sau staruintele pentru rezolvarea unor petitii in afara cadrului legal;
        c) primirea direct de la petitionar a unei petitii in vederea rezolvarii, fara a fi repartizata de seful compartimentului.

        1. Ionut Bunescu

          Ioana, mulțumesc frumos pentru comentariu. Poate că exprimarea mea a fost deficitară, însă nu cred că există niciun caz în care s-a rezolvat ceva în urma unei petiții online. Oamenii vor putea striga că vor aia și pe cealaltă, însă statul îi va ignora cu ușurință.

          Ideea mea era că majoritatea românilor cred că dacă se strâng X semnături înseamnă ca asta obligă (legal) statul să ia în considerare și să aplice doleanțele lor.

      2. alex

        Ionut … de unde ai tu informatii ca nu sunt bani ? Romania momentan are excedent bugetar. Mai informeaza te si din alte surse decat adevarul.ro.vindemcopii si hotnews.damtepelabursa sau b1.bancorex ca v-au spalat creierii astia. Eu zic ca e mai credibila sursa Eurostat decat jafurile de publicatii online din Romania. Inainte de a scrie o groaza de bazaconii documenteaza=te din diferite surse nu numai din ce iti convine tie. Pe bune…vrei sa fii profesionist sau vrei sa fii trist ? Un jurnalist adevarat trebuie sa se documenteze bine de tot. Azi te ai pregatit slab. Apropo daca tot crezi ca solutiile lui Ponta nu sunt bune, ii astept pe cei de la PDL (acum contopiti cu PNL) sa mai taie inca odata salariile pentru 1 milion de romani, sa mai taie o pensioara, sa mai mareasca un TVA sa vedem atunci ce relansata o sa fie economia.

  2. Refu

    Am vazut si eu clipul, si pare ok, destul de realizabil in Romania, dar am tot auzit ca guvernul inca nu a dat bugetul pentru 2015. in ritmul asta o sa dureze pana cand se va face orice.

  3. Ionut Zaharia

    Salut, stiti cumva ce agentie sau cine a produs acest clip?

    Multumesc.

Lasă un răspuns