Tinerii români sunt optimiști, 90% dintre ei consideră că își vor permite o calitate a vieții mai bună decât a generației părinților lor, iar 51% ar prefera să lucreze pentru ei sau să fie antreprenori

Citeam ieri un studiu care m-a surprins destul de mult, pentru că se pare că tinerii din România sunt foarte încrezători în perspectiva de a avea o carieră în economia digitală: 53% au încredere că vor găsi un loc de muncă pe măsura abilităților.

Mi se pare un lucru îmbucurător optimismul lor, doar că situația în piață e posibil să difere puțin de așteptările lor, mai ales la stat, că în mediul privat se mai mișcă lucrurile destul de bine în ultima perioadă. Acest procent, de peste jumătate dintre respondenți, plasează România pe primul loc în clasamentul țărilor, înaintea unor state precum Germania, Italia, Spania sau Marea Britanie, ceea ce ar trebui să ne dea puțin de gândit.


Sondajul a fost realizat cu participarea a 6.000 de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani din Africa de Sud, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Republica Cehă, România, Spania, Turcia și Ungaria și ilustrează opinia acestora despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală.


Potrivit rezultatelor, dintre participanții din cele 15 țări, românii între 18 și 24 de ani par să fie printre cei mai pregătiți să îmbrățișeze o carieră specializată în domeniul digital:

  • 27% dintre ei ar prefera să fie programatori
  • 23% designeri de jocuri
  • 22% bloggeri și vloggeri (wow!)
  • 17% designeri de aplicații
  • 14% specialiști în securitate cibernetică

Iar pentru joburile clasice procentele sunt de 25% Marketing/Vânzări și numai 8% Junalist.

În același timp, 51% dintre respondenții români au spus că preferă să lucreze pentru ei sau să fie antreprenori, nu să lucreze pentru o companie. Asta e boala românului care se vrea șef de mic, n-o să scapăm niciodată de mania asta, jur.

Sondajul a fost făcut de către YouGov, în perioada ianuarie-februarie 2018, la solicitarea Grupului Vodafone, rezultatele fiind folosite pentru documentarea programului internațional „Alege-ți viitorul„, conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări.

Programul, lansat recent în România și în alte 17 țări, include platforma Future Jobs Finder, un portal care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale. Pentru dezvoltarea platformei, disponibilă în 10 limbi, inclusiv în română, Vodafone a lucrat cu psihologi specializați, consultanți în domeniul carierei și furnizori de programe de formare profesională.

Rezultatele complete ale studiului, structurate pe țări, pot fi găsite aici.

Acest articol are 2 comentarii

Lasă un răspuns