Majoritatea americanilor o recunosc după formă

Mai exact “peste 99% dintre americani pot identifica sticla Coca-Cola doar după forma sa” conform unui studiu din 1949. Design-ul sticlei Contur a fost brevetat în data de 16 noiembrie 1915 – rămânând neschimbat de atunci. Mai multe informații despre sticla Contur și despre cum a fost petrecerea aniversară din România, mai jos:

Din ciclul “Știați că”, aflăm următoarele:

  • Pentru a proteja secretul noului design de sticlă, documentele de brevetare au fost depuse fără a include inscripția în relief a numelui Coca-Cola.

  • Reprezentanții Companiei Coca-Cola au cerut ca noua sticlă să aibă culoarea „verde de Georgia” („Georgia Green”), un omagiu adus statului de origine al companiei.

  • De-a lungul istoriei, sticla Contur Coca-Cola a fost supranumită „doamna cu furou”, după moda anilor 20, sau sticla „Mae West” după silueta faimoasei actrițe și a devenit o sursă de inspirație pentru artiști și designeri cunoscuti precum Keith Haring , Andy Warhol, Matthew Williams, Dolce & Gabbana sau Uniqlo.

  • Primul artist faimos care a folosit sticla Coca-Cola într-un tablou a fost Salvador Dali, în lucrarea sa din anul 1943, Poezie din America.

  • În 1950, sticla Coca-Cola apare pe coperta Time Magazine – este primul produs comercial ilustrat pe coperta unei publicații, consolidând astfel statutul de simbol american al Coca-Cola. Inițial, revista l-au invitat pe fostul director executiv al Companiei Coca-Cola, Robert Woodruff, să apară pe copertă, acesta refuzând și afirmând că brandul este mai important, iar produsul Coca-Cola în sine trebuie să fie prezentat pe copertă.

  • În anul 1951, conturul distinctiv al sticlei este deja atât de cunoscut, încât dobândește statut de marcă înregistrată.

 

Săptămâna trecută, la MNAC (Muzeul Național de Artă Contemporană – Palatul Parlamentului) a avut loc expoziția dedicată sticlei Contur Coca-Coca, unde au fost expuse sitcle de coleție și decoruri unice aduse pentru prima oară în România de la Muzeul Coca-Cola din Atlanta. Nu credeam că voi vedea prea curând o lucrare a lui Andy Warhol în timp ce Delia cântă la flaut, dar niciodată să nu spui niciodată! Am mai aflat că în 2013, o altă lucrare a lui Andy Warhol, tabloul “Coca-Cola (3)”  a fost vândut cu peste 57 milioane de dolari.

 

Iar dacă v-ați întrebat și voi de ce  Coca-Cola este numită sticla de Crăciun, răspunsul este unul simplu:

Brevetul sticlei este reînnoint pentru prima dată în anul 1923, chiar în ziua de Crăciun. Data în sine a fost o coincidență – deoarece Monitorul Oficial apărea în fiecare marți, iar în anul respectiv Crăciunul a picat în această zi a săptămânii.

  

  

Mai multe fotografii de la eveniment pot fi vizualizate aici

Lasă un răspuns