Ca în fiecare an, avem prezentarea We Are Social (Hootsuite) despre care-cum e treaba cu digitalul, în lume, dar și localizat în România. Dacă la nivel mondial, cifrele se prezintă cam așa: 7,75 miliarde de oameni (55% urban), cu 67% unique mobile phone users penetration (5,19 miliarde), 4,54 miliarde utilizatori de internet (59% penetration) și 3,8 miliarde active social media users (49% penetration), hai să vedem cum stă treaba pe meleagurile mioritice, mai în amănunt.
- În România, în decembrie 2019, cea mai utilizată aplicație de mesagerie a fost Facebook Messenger (pe care și eu o folosesc mult mai des decât WhatsApp.
- Cică am fi 19,30 milioane de locuitori în țară, 54% în mediul urban.
- Sunt 15,35 milioane de utilizatori de internet (80% penetration)
- 11 milioane de utilizatori activi pe media sociale (57% penetration)
-
Vârsta medie a românilor este de 43,2 ani
-
51% bărbați / 49% femei
-
Cică 99% dintre românii de peste 15 ani știu să citească, scrie și să socotească (oare? – mă rog, analfabetismul funcțional înseamnă că oamenii știu să citească, dar nu înțeleg ce citesc – unde avem un 42% în România)
-
92% dintre românii cu vârste între 16 și 64 de ani au un telefon mobil, 88% dețin un smartphone, iar 15% un stupid phone (adică non smart). 89% dețin un laptop/desktop, în timp ce doar 43% au o tabletă (destul de mult, dar poate sunt tablete vechi, cum eu am una de aproape 6 ani). Și 18% cică au un smartwatch sau brățară inteligentă, tot atâția având și o consolă de gaming.
- Românii stau pe net, zilnic, 7h21min / pe Social Media 2h13min.
- Cică 8,1% dintre români dețin criptomonede (hă)
- 82% au smartphone cu Android, restul de 18%, iPhone
Detalii complete, în prezentarea de mai jos:
Pingback: Digital 2021 | Romania (ce, cum, cand, unde, cat stau romanii pe net) + kumfu piata de e-commerce in 2020