Ryanair încearcă să evite rambursarea zborurilor anulate, oferind vouchere chiar dacă au fost solicitați banii înapoi

Update – am primit banii înapoi astăzi (9 iulie 2020) și a fost anulat voucher-ul.

Mâine ar fi trebuit să plecăm cu Ioneștii la Berlin, să balotăm câteva bucăți de burgeri la Burgermeister, cei mai buni burgeri din Europa (părerea noastră). Doar că în contextul actual, era clar că nu mai ajungem. Iar dacă la cazare am rezolvat și ne-am luat banii înapoi, în ceea ce privește zborul avem ceva emoții… pentru că Ryanair.

Treaba stă cam așa, la începutul lunii aprilie am primit mail de la Ryanair că zborul a fost anulat și că putem să amânăm sau schimbăm zborul, să primim voucher pentru valoarea achitată deja sau să primim banii înapoi. Ținând cont că nu știm când vom mai putea zbura pentru un city break relaxat, fără Coronavirus și alte restricții, am ales refund request. Am primit confirmarea acestuia și mi se comunica faptul că voi primi banii înapoi în 20 de zile lucrătoare (în loc de 7, cum era până acum, deși legislația UE specifică foarte clar, cel mult 14 zile). Ok, e perioada nașpa, aia e, numai dați-ne banii înapoi.

Doar că astăzi am primit un mail cu un voucher. Alo, ce e asta? Citesc mail-ul cu atenție, trebuia să dau click pe un link pentru a accepta voucher-ul (valabil 12 luni). Bine că nu m-am grăbit, mai apoi scria că dacă nu vreau să accept varianta cu voucher, să îi contactez dacă vreau refund. Stai așea, că deja am făcut asta. Totuși am zis să-i contactez, doar că de peste 5 ore încă nu am fost preluat de niciun operator, pe chat-ul lor online.

Le-am scris și pe Facebook Messenger, unde au un robot care te întreabă inițial dacă ți-a fost anulat zborul, dacă ai primit voucher, dacă vrei refund totuși, iar apoi să le dai datele rezervării. Damn, încă o dată… le-am dat și acolo, le-am dat și un reply la mail-ul de confirmare a primirii cererii de refund și încă aștept să-mi răspundă cineva.

Pe Facebook sunt mii de oameni care le reclamă același lucru, vor banii înapoi, au făcut deja cereri în acest sens, dar s-au trezit cu vouchere pe mail. Plus că, cică, trebuie să ceri din nou refund, ulterior vei fi pus într-o coadă de așteptare și banii vor fi returnați DUPĂ CE CRIZA SE VA SFÂRȘI.

Ok, scrie că voucher-ul este valabil până la procesarea unei eventual refund, dar dacă dădeam oare click pe acel link de acceptare a voucher-ului, oare nu mi-o luam ca pe Târgu Ocna?

Acest articol are 3 comentarii

  1. Novac Dan

    Fix la fel ni s-a intamplat si noua. Exact scenariul acesta. Primit acum 2 zile mailul, de 2 zile stau cu chat-ul deschis si nu am niciun raspuns, de la niciun operator. Daca dau faliment, nu vedem nici bani, nici voucher.
    E interesant…

  2. Catalin

    Noi avem bilete la sfarsit de mai. Ma astept la probleme din partea lor. Dar vorba aia, mor cu ei de gat daca e de ceva … legislatia e de partea mea. Daca poti sa faci update la articol cand ai vreun deznodamant ar fi super. Succes la recuperat banii!

Lasă un răspuns