Cum îți recuperezi banii de la un zbor anulat Blue Air

  • Post author:
  • Post category:utile

Update 14 octombrie: charge back successful. Am primit banii înapoi pe cardul de credit. 💪

Mă rog, nu se aplică doar la Blue Air, dar cum zborurile acestei companii au fost anulate până pe 10 octombrie 2022, iar eu mă aflu printre cei afectați, am zis să vă spun și vouă cum să rezolvați. Cum sper să rezolvați, căci eu încă aștept, dar mi-au spus mulți amici că ei așa au reușit să-și recupereze banii în urma unor zboruri anulate.


Pe scurt, la final de septembrie 2022 ar fi trebuit să am un zbor către Londra, cu Blue Air. Deși încerc să evit zborurile low cost, uneori programul, orarul și alte detalii nu-mi lasă varianta unui zbor de linie mare. Și să nu fiu ipocrit, mai contează și banii în unele cazuri. Mă rog, ați înțeles ideea. Revenind la Blue Air, deja erau anulate zborurile lor până pe 12 septembrie, moment în care am zis că e cazul să am back-up, așa că am luat zbor și cu Wizz Air, dar după ce am aflat că de fapt vor fi anulate zborurile Blue Air până pe 10 octombrie 2022, am luat și Ryan Air, ca să fie treaba-treabă, un zbor dimineața, altul seara, doar să ajung la Londra (nu întrebați de ce, e musai să ajung în acel weekend, pe scurt, happy wife, happy life). Am ajuns la o cheltuială, pentru cele 3 zboruri low cost, aproape de costul Tarom (un pic peste), dar la Tarom ne încurca orarul, inițial, căci am fost de câteva ori în Londra, ba chiar primul nostru zbor împreună a fost cu Tarom, la Londra.

Revenind la zborul anulat Blue Air și banii de recuperat: după ce vineri, 9 septembrie, undeva pe la prânz, a apărut știrea cu zborurile anulate până pe 10 octombrie, am verificat aplicația Blue Air, unde zborul meu încă era ok. Peste vreo oră apărea anulat, dar nu puteam decât să modific zborul (cu altul, alte destinații, nimic ce mi-ar fi fost de folos) SAU Refund to Blue Air Wallet (voucher în cont, adică). Nu există varianta de rambursare a banilor (pe card, în situația mea, căci așa am plătit). Am așteptat și mail-ul de anulare, a venit undeva pe seară și acolo aveam trei opțiuni, citez:

Dorim să vă oferim următoarele opțiuni:
1. Va puteti modifica gratuit data zborului pentru ca noul zbor să corespundă nevoilor dvs.
2. Va puteti anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului în portofelul electronic, cu un bonus de 25% din valoarea rambursabilă.
**Bonusul de 25% va fi disponibil în contul dvs în maxim 10 zile de la încărcarea sumei în portofelul electronic.
3. Va puteti anula rezervarea și să solicitați rambursarea biletului prin aceeași modalitate de plată.


Deci a apărut și opțiunea a treia, cea dorită de mine. Trebuia doar să dau click pe un link și să aleg opțiunea preferată. Doar că m-a întâmpinat acest mesaj:

Se pare că ai solicitat deja asistență pentru această rezervare. Dacă nu este cazul, te rugăm să contactezi departamentul nostru de servicii pentru clienți pentru asistență. Support Center (flyblueair.com)

Desigur că nu am solicitat nicio asistență, nicio nimic. Așa că am încercat să-i sun, nu se putea apela niciun număr disponibil. Le-am scris și printr-un formular, tot nimic. Așa că mi-am adus aminte că am plătit acest zbor Blue Air cu cardul de credit, iar plățile cu cardul de credit sunt cumva “mai protejate” decât cele efectuate cu cardul de debit și poți solicita refuz de plată, prin contactarea băncii emitente. Am scris asta și pe Facebook & Instagram, iar apoi mai multe persoane mi-au comentat sau scris în mesaje private, spunându-mi că așa e, se poate face refuz de plată contactând banca emitentă a cardului cu care ai făcut plata, indiferent de tipul cardului debit/credit, căci nebeneficiind de bunul achitat, poți face  o astfel de solicitare de charge back. O persoană mi-a spus că și-a recuperat banii de la vreo 10 zboruri, toate achitate cu cardul de debit.

Așadar, dacă aveți și voi un zbor anulat (Blue Air sau oricare altă companie), iar solicitarea de rambursare nu poate fi efectuată pe site-ul/aplicația operatorului aerian SAU nu vi se procesează această rambursare, pașii de urmat sunt aceștia:

  • efectuați capturi de ecran la tot (dovada plății din extrasul de cont, mail-ul de confirmare a achiziției biletelor de avion, mail-ul de anulare, alte screenshots din aplicația companiei aeriene, dovada că ați solicitat rambursarea și nu ați primit banii înapoi / nu vi s-a răspuns solicitării, orice legat de acest zbor anulat, care să ajute banca să efectueze rambursarea / charge back pe cardul vostru)
  • apelați la banca emitentă a cadului vostru, explicați-le frumos cele de mai sus, oferiți-le toate informațiile necesare, iar apoi așteptați (nu știu cât durează, dar mie mi s-a spus că voi primi prin sms dacă solicitarea are răspuns pozitiv sau negativ, respectiv voi fi informat dacă mai sunt necesare și alte documente/informații)

PS – Cei care au cumpărat prin agenții de tursim, cică, ar rezolva mai ușor prin contactarea agenției. Nu pot confirma, dar în 2020 când aveam un zbor cumpărat prin agenție (și anulat din cauza Covid), agenția m-a ajutat (mai greu, mai cu telefoane date, dar am rezolvat).

Spor la recuperat banii!

Acest articol are un comentariu

  1. sorin

    Da, banca ajut doar dupa ce consumi toate celelalte cai. Conteaza suma, cardul, eventual daca ai cont premium. Insa dureaza putin…eu am asteptat 30 de zile. Insa am si bani blocati pe care nu-i mai vad.

    Insa nu mereu banca poate sa te ajute. Sunt n factori conditionati. Iar in cazul agentiilor, depinde… Nu toate risca pe banii lor :).

Lasă un răspuns