Cum a apărut halftime show la Super Bowl + cine a fost singurul artist plătit pentru show

Nu voi fi ipocrit să mă declar #fandemic al Super Bowl, nici măcar nu știu regulile jocului, mai fascinat am fost de reclame și de halftime show. Așa că aseară, înainte de a urca Usher pe scenă, am zis să caut puțin despre istoria show-ului de la pauză. Ocazie cu care am aflat că până acum 31 de ani, în anul 1993, NU exista un astfel de spectacol, ci existau niște show-uri cuminți, care aveau teme… cum ar fi „Winter Magic”, un spectacol de la Jocurile Olimpice de iarnă din 1992, sau „Be Bop Bamboozled” și nu erau foarte populare. În 1992, FOX a decis să difuzeze un episod live din „In Living Color”, show-ul său de comedie de succes, cu Jim Carrey și frații Wayans (printre alții) pentru a concura cu programele de pauză de la CBS, care difuza jocul. Episodul a avut o audiență de peste 20 de milioane de spectatori și a provocat schimbări în privința halftime show-ului de la Super Bowl, care a trebuit să inoveze, să vină cu ceva spectaculos. În anul următor, pentru Super Bowl XXVII, Michael Jackson a fost primul artist care  susținut un concert, iar de atunci halftime show a devenit un fenomen cultural și o extravaganță mass-media.


NFL a apelat la Radio City Productions să organizeze ceva spectaculos, care la rândul lor i-au oferit slotul lui Jackson. Michael a cerut 1 milion de dolari, dar NFL nu plătește artiștii care fac show la pauză, o politică ce rămâne valabilă și astăzi. (Totuși, Justin Timberlake a înregistrat o creștere de 534 la sută a vânzărilor de melodii, după ce a cântat pentru o audiență de 100 de milioane la Super Bowl LII din 2018; vânzările domniței Lady Gaga au crescut de zece ori în anul precedent.)
În cele din urmă, NFL s-a asociat cu Frito-Lay pentru a oferi o donație de 100.000 de dolari plus un spot TV de 30 de secunde fundației Jackson’s Heal the World, fondată cu un an mai devreme pentru „îmbunătățirea condițiilor pentru copiii din întreaga lume”.

Performanța lui Michael Jackson a constat într-un mix format din „Jam” (cu începutul „Why You Wanna Trip On Me”), „Billie Jean” și „Black or White” (include începutul „Another Part of Me”), inclusiv sfârșitul soloului de chitară a lui Batten. Finalul a prezentat un montaj video care îl arată pe M. Jackson participând la diferite eforturi umanitare din întreaga lume și un cor de peste 3.000 de copii din zona Los Angeles cântând „We Are the World”, alăturându-se mai târziu lui Jackson în timp ce cânta single-ul său „Heal the World”. Cu 133,4 milioane de telespectatori, se spune că este unul dintre cele mai urmărite evenimente din istoria televiziunii americane și audiența a fost mai mare la halftime show, decât la prima jumătate a jocului. Îl puteți vedea mai jos, iar apoi și show-ul lui Usher, iar mai multe despre Super Bowl puteți citi la Hoinaru, cum ar fi că s-a ajuns la ajuns la 7 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde. Ah, de când cu mini Bunescu prin casă, nu prea am apucat să văd decât 2-3 spoturi, așa că dacă aveți recomandări cu cele mai cele, dați și voi un link, pls, ms!



Lasă un răspuns