Cât plătești impozit pentru mașină, în funcție de capacitatea cilindrică a motorului

Stau cu permisul în portofel de aproape 13 ani, iar Diana de fix 8. Ne tot uităm după o mașină, că am cam vrea să ne cumpărăm anul acesta. Și mie-mi făcea cu ochiul tare mult Audi Q7 din anunțul pe care l-a share-uit Cabral, numai că habar nu aveam cât ar fi impozitul anual pentru un motor de 3.6 litri. Am aflat acum – 5.220 de lei.Deci stăm liniștiți, ne vom limita la ceva care să coste 6-7K, motor de cel mult 2 litri, dar pentru cei pasionați, care caută o mașină puternică, dar și la un preț excelent, aveți aici anunțul despre Audi-ul de care ziceam, e numai 10K euro. Ofertă, vorba aia.

eYQHLOU[1]

Revenind la impozitul pe maşini, în 2017 treaba stă cam așa:

În ceea ce priveşte modul de calcul al impozitului pe maşini, acesta se determină în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o sumă corespunzătoare din actul normativ citat.

Spre exemplu, pentru autoturismele cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv, suma fixă luată în calcul la stabilirea impozitului este de 18 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv – 72 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc şi 3.000 cmc inclusiv – 144 lei/200 cmc, iar la cele cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc suma de luat în calcul la stabilirea impozitului este de 290 lei/200 cmc.

În ceea ce priveşte motocicletele şi autoturismele cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc, valoarea este de 8 lei/200 cmc,

Adică pentru ce ne dorim noi, ne încardăm la impozitul din categoria 1.601 – 2.000 cmc: deci 180 de lei pentru un motor de 2 litri. De la 180 la 5.220 de lei, e ceva diferență, zic. :))

Mai multe detalii, excepții și alte informații utile, aici. (avocatnet.ro)

Acest articol are 3 comentarii

  1. criserb

    La mașina lu Cabral să te uiți și la consum, nici dacă ești acționar la OMV nu prea ți-o permiți 😛

  2. razorsbk

    Cea mai mare prostie impozitul pe capacitate cilindrica si nu pe valoarea masinii. Statul ar avea de castigat pentru ca multi si-ar lua motoare serioase iar taxele din carburant vor fi incasate.

    Sau daca Q7-le de mai sus era hibrid cu acelasi motor, taxele erau de 5% din 5k ron.

Lasă un răspuns