Dacă ai cumpărat recent bilete de pe Ticketmaster, posibil să-ți fi fost furate datele cardului

Tocmai ce m-am trezit cu un card blocat, fiind informat de acest lucru printr-un SMS primit de la bancă. Am sunat și mi s-a comunicat că a fost recepționată o alertă de securitate de la Visa și Mastercard, alertă ce-i privește pe clienții care au efectuat tranzacții la comerciantul Ticketmaster.

Și cam atât, alte informații nu am primit, ci doar că am două variante, să anulez cardul și să-mi fie emis altul sau să-l deblochez pe propria răspundere. Am ales prima variantă, desigur, iar apoi am căutat mai multe informații despre incident. Se pare că, citez "Malicious software on third-party customer support product Inbenta Technologies caused the hack" și de aici, unele informații personale sau date de card ar fi fost accesate de o terța parte necunoscută.

Deși se pare că doar cei care au cumpărat în perioada februarie-iunie 2018 de pe site-ul de UK (ticketmaster.co.uk) ar putea fi afectați, cei de la Ticket Master ar fi extins perioada, dorind să fie precauți, astfel ar fi informat clienții internaționali care au cumpărat sau încercat să cumpere bilete, în perioada septembrie 2017 – 23 iunie 2018.

Fix în septembrie am cumpărat biletele la Imagine Dragons, doar că nu am primit niciun mail, nicio notificare de la Ticket Master, nici legată de posibilitatea unui hack, nici de confirmarea faptului că datele mele au fost periclitate. Noroc cu Mastercard și Visa, care au decis să fie mai precauți decât Ticket Master și au solicitat băncilor să ia măsuri, altfel n-aș fi aflat niciodată de acest incident, pentru că în presa de la noi n-am citit nimic, iar în cea internațională n-am observat.

Ah, fix înainte să public acest articol, am văzut că cei de la Ticket Master au fost avertizați, încă din luna aprilie, de către cei de la Monzo (un serviciu gen Revolut, tot o bancă digitală) de o posibilă breșă de securitate, după ce peste 50 de clienți Monzo au reclamat activități suspecte/frauduloase pe ale lor conturi. Ticket Master a răspuns, tot în aprilie, că nu a găsit nicio problemă, adăugând că nicio altă bancă nu a mai reclamat așa ceva. Deci dacă ați cumpărat sau aveți datele vreunui card la Ticketmaster, poate ar fi bine să faceți o vizită pe la bancă și să-l înlocuiți.

Comunicatul oficial Ticket Master este aici.

Lasă un răspuns