Anvelopele mai bune se pun întotdeauna pe puntea spate

Am permis de la 18 ani, adică de vreo 15 (mamă, ce bătrân sunt), dar până în decembrie 2017 am condus ocazional. Însă de atunci, de când a apărut Golfuț Bunescu în familie, am început să mă documentez, să citesc una, alta, de exemplu care sunt cele mai bune anvelope de iarnă, dacă sunt ok cele de vară pe care le am, să urmăresc teste, astfel încât să le aleg pe cele mai potrivite.

 

Nu știu alții cum sunt, dar nu mă pot zgâci când vine vorba de siguranța mea, a familiei, dar și a celor din trafic, așa că nu pot alege anvelope de slabă calitate. Așa m-am obișnuit și încerc să o fac la orice achiziție, alegând calitatea, nu prețul mai avantajos. Prin urmare, în decembrie 2017, când am achiziționat mașina, aceasta era echipată doar cu anvelope de vară, prea puțin uzate (nefiind o mașină nouă), deci a trebuit să cumpăr anvelope de iarnă. După câteva zeci de minute de research, factorul decizional a fost unul singur: să aibă clasa de aderență A (adică cea mai bună), ceea ce vă recomand și vouă – nu sunt multe anvelope care să se încadreze în această categorie, deci vă va fi ușor să alegeți.

Revenind la titlu, haideți să repetăm în cor: anvelopele/cauciucurile mai bune se pun întotdeauna pe spate! Indiferent de ce tracțiune ai, față sau spate, regula rămâne aceeași – ignoră sfaturile “prietenului specialist”, chiar și producătorii de anvelope (Michelin, Pirelli) recomandă asta, citez:

Pentru siguranta si control in deplasare, Michelin recomanda ca in cazul in care se inlocuiesc doar doua anvelope, anvelopele noi sau mai putin uzate sa fie montate pe osia din spate. Recomandarea este valabila pentru vehiculele cu tractiune pe osia din fata si pentru cele cu tractiune pe osia din spate, echipate cu anvelope de aceeasi dimensiune pe ambele osii. Presiunea anvelopelor trebuie ajustata astfel incat sa se respecte indicatiile constructorului. Michelin recomanda ca la vehiculele cu tractiune integrala sa se monteze 4 anvelope identice.

Blog Autovit.ro: Primul gând este că ar fi corect ca ele să fie monate pe puntea faţă. Ideea generală este că avem nevoie de tracţiune maximă pe roţile folosite pentru a vira maşina. Acest lucru este corect, dar stabilitatea este dată de axul spate. O punte spate foarte stabilă păstrează maşina pe direcţie. Acest lucru este mai important decât comportamentul direcţiei pe axul din faţă. Motivul este că roţile din faţă, care alunecă, sunt mult mai uşor de controlat de şofer decât puntea spate scăpată de sub control.

Legea cere o adâncime a profilului anvelopei de minimum de 1,6 mm, dar indicat este să schimb anvelopele de vară înainte de a ajunge la sub 3 mm (fix asta voi face anul acesta cu două anvelope care mai au vreo 4 mm), iar la cele de iarnă este indicat să nu ai mai puțin de 4 mm profil de adâncime. Ah, și maximum 5 ani, apoi cauciucul își pierde din proprietăți.

Sursa grafic / sursă foto

Acest articol are 4 comentarii

  1. Daniel

    Salut
    Cand franezi puternic, in linie dreapta, pe ce pereche de anvelope te bazezi ? Cele de pe puntea fata sau cele de pe puntea spate? Cat la suta franeaza fata si cat la suta, spatele ? Unde va fi centrul de greutate al masinii?

    1. Ionut Bunescu

      Tu te contrazici cu mine sau cu producătorii de anvelope care spun argumentat de ce trebuie să fie pe spate anvelopele mai bune. Mă rog, important e să ai anvelope bune, toate 4, DAR dacă unele sunt mai uzate, să fie pe față. La frânare, fie ea și în linie dreaptă, dacă-ți fuge spatele, e cam nasol. Cam asta e pe scurt.

  2. Tekniku

    Nu te certa cu analfabetii tehnici care sunt cam 98 % din fauna.

Lasă un răspuns